En record d'Albert Ràfols-Casamada

Avui ens ha deixat el poeta i pintor Albert Ràfols-Casamada.



I la besllum dibuixa enmig dels arbres
estranyes formes breus i papallones
d'un groc fosforescent les breus estones
s'adormen ran de mar platges i marbres


blancs i roses algú prepara fones
a punt de lluita quan en altes cambres
en l'or de la penombra càlids ambres
fets deessa de carn breu acarones


i entre la boira creix flor de cristall
quan en la cambra el nu rera el mirall
a l'altre nu copia amb gest subtil


ja sota l'arbre blanc cauen les pomes
s'inicia l'alt vol de mans i plomes
mentre de cada llavi en neixen mil






5 comentaris:

  1. Compartiré amb tú, assumpta!
    Ara que n'he sabut de la mort de l'Albert Ràfols-Casamada...m'ha sobrevingut entre una tristesa i un somriure.
    La meva mare anava a pintar amb ell, com a alumna, i al menjador de casa hi tinc una còpia que en va fer d'un dels seus olis (signada per ella i anotant que era d'ell).
    Quan va morir, el vaig "restaurar" i quan me'l miro...sempre penso...fent camí!
    Gràcies per compartir el color i la poesia d'ell, i també la teva!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  2. Una gran pèrdua ...
    ens queden les seves obres, la seva poesia, el seu treball...

    :_(

    ResponElimina
  3. FANAL BLAU, Realment és així, fent camí... sempre! Dius que t'ha sobrevingut mig tristesa i un somriure. Quedat amb el somriure, amb els bons moments, que segur van ser molts! En aquestes dates tendim a la melangia i a recordar-nos de tots els que no tenim aprop i que millor que fer-ho amb el somriure de les alegries compartides! Un petonet ben dolç, Fanal per a tu i tots els teus. Gràcies per passar-te per aquest petit espai. ;)

    CIUTADÀ K, Doncs sí, és amb el que ens hem de quedar sempre amb les coses bones. En aquest cas les seves obres i treballs varis i també les seves poesies. Mil petonets (ben fresquets avui). =)))

    ResponElimina
  4. Que el silenci
    seva obra no venci.
    Ploma pinzell,
    paraules i pintures
    no calleu,
    exalceu
    a qui us estimava.
    .............. Anton.

    ResponElimina
  5. Bonic homenatge, com sempre, deixes aquí les belles paraules, o reflexions o imatges, per que tots les poguem gaudir, per això i per més, Gràcies :) Un petó molt i molt gran, i a "casa meva" he deixat una felicitació, però per si no poguéssis passar, et desitjo Molt Bones Festes a tu i als teus, un plaer haver-te trobat en aquest 2009 que ja s'acaba :)

    ResponElimina

Gràcies per compartir-ho !


les meves dèries anteriors. Si vols visitar-lo, pots clickar damunt la imatge.

Seguidors

No hi entenc gaire de fotografia, però m'hi trobo bé fent-ne. Així, que dono gràcies per a que la sort m'acompanyi en el resultat i deixo que siguin els meus ulls qui parlin.

No hi trobareu pas fotos d'un gran nivell, ni ho pretenc. No obstant això, desitjo que us agradin.

I si us ve de gust llegir les mèves dèries ho podeu fer clicant:
AQUI. És, el meu altre bloc: des d'on neixen tots els somnis...





Copyright:

© Les fotografies i els textos continguts en aquest bloc són propietat de l'autora, o bé pertanyen a l'arxiu familiar.

En el cas que la procedència en sigui un altra, se n'indicarà oportunament la font.

Si voleu fer-ne ús, només cal que m'ho sol·liciteu per e-mail. Gràcies.




Creative Commons License



- Secrets Compartits-, està sota una llicència de Creative Commons .







contador de visitas
Powered By Blogger